söndag 7 februari 2010

Två meter snö och nästan lika mycket Monika

I fredags skulle vi plugga. Men efter ett par bläddringar i boken och en enda blick ut genom fönstret var det ett enkelt val. Solen strålade på himlen, och vi som knappt hade sett dagsljus på hela veckan, bylsade på oss och gav oss ut i vintern. Jag startade med en rejäl vurpa och efter asgarv och rodnad så gjorde vi oss skyldiga till både trafik- och hemfridsbrott. Nåja, poliserna såg inte så arga ut över att vi gick på fel sida av vägen, och att vi fastnade i en återvändsgränd och smög oss över en tomt kanske gud kan förlåta?
Bländade av solen och allt det vackra vita, så värmde vi oss med lunch och en semla på Systrarna Delselius, innan vi traskade vidare. Det stärkte våra själar.

Sen kom Monika. Min virvelvind. Det blev sushi och skospanande, samt en tur på stan där jag fick den angenäma uppgiften att agera förkläde. Dessutom stötte vi på Robinson-Robban. Vad säger man? Jösses. Det får räcka så...

På lördagen köptes, efter rådfrågan hos både mor och vän, de inspanade skorna. De var dyra. Men jag är nöjd!
Efter pizza och 80-talsmusik, drink utan virke och diverse nypåkomna citat så besökte vi Emma på Mariatorget. Sedan halkade vi oss götgatan fram till Ett ställe för sväng av de lurviga. Vi blev bjudna på både tuttchock och schlager. Helkväll alltså! ;)

Idag ska jag inte röra en fena. Jag ska sitta här i sängen, äta upp det sista godiset och samtala med människor jag tycker om. Imorgon börjar allvaret igen.


På vinterpromenad


Behöver jag säga att jag vill ha en kamera? :)


Mycket kärlek till denna toppenpingla. Och fy fan vad snygg du är i håret!!

2 kommentarer:

  1. tusen tack för en underbar helg, även om det inte blev riktigt som planerat så sitter jag nu hemma o kan se tillbaka med ett leende på läpparna åt alla minnen :)
    du är toppen!

    SvaraRadera
  2. Det var en jättefin vinterbild du tog..

    SvaraRadera