måndag 28 september 2009

Till Anna

Daterat: Måndagen den 7:e september 2009 kl 19:01

Jag har sagt det så många gånger förr, men Anna, Stockholm är inte det samma utan dig!
Det är så påtagligt när du är här hur mycket jag saknar dig när du inte är det. Saknar de djupa diskussionerna, alla skratt och alla pinsamheter som bara känns okej inför dig. Jag saknar våra galna utekvällar, våra kaffestunder och långa dagar av plugg. Saknar knäppa promenader på stan, filmkollandet och stunder av tystnad som aldrig känns obekväma.
Härom dagen gjorde jag det igen; ett blondt huvud som sticker upp i folkmassan, och under en millisekund tänker jag: där är hon! Det blir som extra tungt då att sätta sig på föreläsningen. Med mina skånska ’ja’ försöker jag hålla dig närvarande, tills du kommer hit igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar