söndag 31 januari 2010

En bra vecka

I måndags startade vi ny kurs. Statistik. Känns ovant med föreläsningar, det var ju så länge sen nu. Och ämnet är helt annorlunda mot vad vi är vana vid. Det krävs helt andra pluggmetoder och andra tankesätt, och även om jag läst mycket matematik på gymnasiet så är det ändå 6 år sedan. Man är ringrostig!! Vi har alla kämpat med att hålla fokus och följa röda tråden, så på eftermiddagarna har jag ramlat hem helt slut av allt tänkande. Jag tror att sviterna efter de senaste veckornas sjukdomar och annat har bidragit till tröttheten.

Mitt i allt plugg har jag också haft mycket tid med mina favoriter. Sofie och Lina i början av veckan, och i torsdags fick vi även tillskott av min polski-doktor Anna! En glad överraskning! Vi har fikat, snackat skit och annat viktigt, shoppat, lagat god mat, blandat giftiga drinkar och framförallt skrattat!

"Man kan ha den i munnen utan att suga"
"Vem fan är måtta, och varför ska jag dricka med honom??"
"Jalla jalla, vodka till alla (helst polsk)"
"Den blir inte längre än såhär, tyvärr"

Det låter värre än vad det var. Sjukt kul var det iallafall! Tack tjejer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar