måndag 14 december 2009

Hjärndöd eller bara dum i huvudet??

Första dagen på Neurofys, KS. Linda och jag mjukstartade med genomgång av EEG. Har man sen inga patienter så får man roa sig själva. Så nu har jag hela huvudet fullt med peeling-pasta och hudlotion, samt fyra röda märken i pannan efter elektroderna. Mössan åkte på när jag skulle hem kan jag skvallra om. Det tuffaste på denna bilden är nog ändå KS's extremt moderiktiga pikétröja. Tänk så snyggt det är med sjukhuskläder ändå!?????


Tog även en promenad nere i kulvertarna. Det har väl aldrig varit ett särskillt välkomnande ställe, men efter jag läst boken 'Flickan under gatan' så gick en kall kåre längs ryggraden. Jag riktigt hörde det hasande ljudet av död kropp som släpas mot sement. Hu!! Tur att Linda var med.

Besökte kärlkirurgen och kikade på vårt kommande ex-jobb. Jag tror det kan bli bra. Lite löst så ska vi göra en metodstudie på sätt att mäta slagvolymer i hjärtat. Närmare beskrivning kommer senare, eftersom jag knappt vet själv än ens. Men v21 2010 sker redovisningarna på HS, och då har jag förhoppningsvis koll.
Och eftersom dagens EEG gav utslag så är jag iallafall inte hjärndöd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar