torsdag 3 december 2009

I'm an Astronaut!

Idag är jag djävulskt produktiv!! Var bara tvungen att inleda med den frasen för det händer inte så ofta.
Hade en underbart skön morgon. Vaknade till en blå himmel och sol, helt utvilad och utan den skrällande väckarklockan. Fåglarna kvittrade egendomligt utanför förstret, nästan som på våren. Tanken på den oundvikliga globala uppvärmningen slog jag genast bort. Den kan jag bekymra mig över en mulen dag istället.
Åt en såndär mysig långfrukost, pratade med Lina och filade lite på skolarbetet (fan ta ST/HR-loopar!!). Men i ärlighetens namn är det just nu skojigare att skriva massa annat. Sparar dessa texter för en mindre produktiv period i framtiden. Så jag inte tråkar ut mina läsare. Bra va!? :)

Eftersom någon sa till mig att vi endast haft 17,5 timmar sol i november kändes det som en bra idé att ta en promenad i det vakra vädret. Attan vad jag hade velat ha en systemkamera idag. Med frosten och solen. Åh så vackert!
Ni får hålla till godo med en usel mobilbild. Men jag var tvungen att fota. Blev så glad när jag såg detta att jag log brett för mig själv. Hur sött som hellst!
Pippin har också tagit en promenad! :)


Efter promenaden lyckades jag faktiskt skriva en sida till i mitt arbete. Så har jag handlat, och lagat mat, fixat och talat med vänner. Tänk vad lite frisk luft kan göra.
En annan sak som gör mig glad är Salem al Fakir. Finns det sötare popsnöre? Jag är mycket för sött idag tror jag. Bäst jag tar en lussebulle :)
Fridens gott folk

">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar